Sandler och Stern till StyrelseAkademien Östsverige

På onsdagens föreningsstämma röstade StyrelseAkademien Östsverige in Suzanne Sandler, VD för StyrelseAkademien Stockholm och Inger Stern, VD Propia, till nya styrelseledamöter.

– Suzanne Sandler och Inger Stern tillför var och en ny kompetens till en redan stark styrelse. Suzanne med sin breda erfarenhet från ledning av StyrelseAkademien på central nivå och Inger med erfarenhet från den akademiska världen och god förankring i de regionala nätverken, säger Lars Jagerfelt, ordförande för StyrelseAkademien Östsverige. Suzanne har den kompetens vi behöver för att öka intresset och engagemanget kring styrelse- och ägarfrågor här i Östergötland, konstaterar Jagerfelt.

– Jag ser fram emot att få vara med och utveckla regionens företag och professionalisera styrelsearbetet, säger Suzanne Sandler, idag VD på StyrelseAkademiens Stockholmsförening och blivande östgöte. Det ska bli spännande att flytta till Östergötland, både professionellt och privat säger Suzanne Sandler, som har familjen boende i Linköping.

Under 2016 kommer StyrelseAkademien i Östsverige ha ett stort fokus på medlemsnytta och ökad samverkan med intressenter inom näringsliv och föreningsliv.
– Nu tar vi ytterligare krafttag för att stärka varumärket i regionen och nyttan med att professionalisera styrelsearbetet. Med en stark styrelse och brett nätverk har vi goda förutsättningar att sprida vår mission att stärka näringslivets resultatförmåga och värdeutveckling och därmed bidra till regionens tillväxt, tillägger verksamhetsansvarig Maria Floxner.

Styrelsen i StyrelseAkademien Östsverige
Lars Jagerfelt ordförande
Göran Berséus (omval)
Staffan Eklind (omval)
Peter Forssman (omval)
Göran Ekdahl (omval)
Jan Cedwall
Yvonne Kylborn
Hans Lander
Suzanne Sandler (nyval)
Inger Stern (nyval)

StyrelseAkademien Östsverige är en ideell förening som verkar för ett bättre styrelsearbete i svenska företag. Föreningen Östsverige omfattar Östergötlands län samt Södermanlands län exklusive Eskilstuna, Västerås och Strängnäs kommuner. StyrelseAkademiens mission är att öka kunskapen om styrelsearbetets betydelse för lönsamhet och utvecklingskraft genom utbildning, nätverk, rekrytering och opinionsbildning. Akademien har 18 medlemsföreningar runt om i landet och 6 500 individuella medlemmar varav 303 i Östsverige. I år firar StyrelseAkademien 25-års jubileum och uppmärksammar detta med särskilda aktiviteter under året. Mer information hittar du här www.styrelseakademien25.se

Lars Jagerfelt, ordförande StyrelseAkademiens Östsverige, 0702-26 40 14
Suzanne Sandler, ledamot StyrelseAkademien Östsverige och VD StyrelseAkademien Stockholm, mobil 0735-35 66 35
Inger Stern, ledamot StyrelseAkademien Östsverige och VD Propia 070- 669 96 77

– Suzanne Sandler och Inger Stern tillför var och en ny kompetens till en redan stark styrelse. Suzanne med sin breda erfarenhet från ledning av StyrelseAkademien på central nivå och Inger med erfarenhet från den akademiska världen och god förankring i de regionala nätverken.
Lars Jagerfeldt, ordförande
– Jag ser fram emot att få vara med och utveckla regionens företag och professionalisera styrelsearbetet.
Suzanne Sandler, styrelseledamot
– Nu tar vi ytterligare krafttag för att stärka varumärket i regionen och nyttan med att professionalisera styrelsearbetet. Med en stark styrelse och brett nätverk har vi goda förutsättningar att sprida vår mission att stärka näringslivets resultatförmåga och värdeutveckling och därmed bidra till regionens tillväxt.
Maria Floxner, verksamhetsansvarig