Två nya ledamöter till StyrelseAkademien Sveriges styrelse

”Jag brinner verkligen för att utveckla och professionalisera styrelsearbetet i företag och organisationer. StyrelseAkademien fyller en viktig funktion och jag ser fram emot att bidra till en optimal medlemsnytta och ett starkt varumärke.” säger Kristina Jarring Lilja.

Kristina har lång erfarenhet av handel i ledande positioner, internationellt och i Sverige. Under åren 2004 – 2009 var Kristina VD för Micro Holding, noterat på OMX First North. Sedan 2010 arbetar hon som professionell styrelseledamot och har en gedigen erfarenhet, både som ordförande och ledamot. Kristina är ordförande för StyrelseAkademien Skåne, Sveriges näst största förening med 675 medlemmar.

Kenneth Lundin är en erfaren internationell ledare med en karriär inom Telekom/IT, inom framför allt Microsoft-koncernen, både i Europa och Asien. Utöver uppdragen som ledamot i StyrelseAkademien Sveriges styrelse och ordförande i StyrelseAkademien Sydost, sitter han i ett flertal andra styrelser, såsom Comaea International AB, CSV Rating AB, Novacast Systems AB, Donald Davies & Partners AB, samt EDR & Medeso AB.

”Jag ser verkligen fram emot att bidra till ett ökat fokus på modernt styrelsearbete tillsammans med kollegorna inom StyrelseAkademien. Affärsutveckling genom en professionell styrelse är en väsentlig konkurrensfördel.” säger Kenneth.

Per Westerberg blev omvald och påbörjar nu sitt andra år som ordförande. ”Vi är glada att kunna välkomna Kristina och Kenneth till styrelsen, med all den kompetens de har att tillföra. I styrelsen finner vi nu representanter från norr till söder, både från våra stora och små föreningar, vilket självklart kommer att bidra positivt till det spännande året vi har framför oss.” säger Per.

I StyrelseAkademien Sveriges styrelse ingår nu:

-        Per Westerberg, ordförande

-        Olof Degerfeldt, vice ordförande

-        Kristina Jarring Lilja, ledamot

-        Ylva Hambraeus Björling, ledamot

-        Kenneth Lundin, ledamot

-        Rigmor Öberg, ledamot

-        Ossian Ekdahl, ledamot

-        Suzanne Liljegren, ledamot

Maria Öhman, VD StyrelseAkademien Sverige

072-331 02 24

StyrelseAkademien är Sveriges största nätverk för ägare, styrelser och vd:ar. StyrelseAkademien är en ideell förening som verkar för ett bättre styrelsearbete i svenska företag. Vår mission är att öka kunskapen om styrelsearbetets betydelse för lönsamhet och utvecklingskraft. Vi arbetar med utbildning, nätverk, rekrytering och opinionsbildning. StyrelseAkademien Sverige har 17 medlemsföreningar med över 6 500 individuella medlemmar. Vi utbildar ca 2 000 personer om året i styrelse- och ägarfrågor.

Två nya ledamöter till StyrelseAkademien Sveriges styrelse: På tisdagens stämma utsågs Kristina Jarring Lilja och Kenneth Lundin till nya ledamöter i StyrelseAkademien Sveriges styrelse, och Per Westerberg omvaldes som dess ordförande.