Konkurrensverket godkänner Sveaskogs förvärv

Konkurrensverket godkänner Sveaskogs förvärv Konkurrensverket har idag godkänt Sveaskogs förvärv från Kinnevik av ca 235 000 ha mark samt sågverksrörelsen inom Korsnäs. Förvärvet slutförs enligt plan och tillträde beräknas ske i slutet av augusti. Sveaskog AB Koncernstab Kommunikation 2002-08-07 Sveaskog AB, 105 22 Stockholm, Tel 08-655 90 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/07/20020807BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/07/20020807BIT00670/wkr0002.pdf

Sveaskog är Sveriges största skogsägare. Vi vill visa vägen till ett hållbart samhälle och vara ledande i utvecklingen av ett hållbart skogsbruk. Vår viktigaste uppgift är därför att bruka skogen så att klimatnyttan, den biologiska mångfalden liksom sociala och ekonomiska värden förstärks både nu och för framtida generationer. Vi har drygt 840 anställda i hela Sverige. Sveaskog ägs av den svenska staten. För mer information: www.sveaskog.se