Marie Stålnacke ny HR-chef på Sveaskog

Report this content

Marie Stålnacke har utsetts till ny HR-chef på Sveaskog. Hon tillträder tjänsten på Sveaskog den 1 oktober.

Marie Stålnacke arbetar sedan 2009 som HR-direktör på Lantmäteriet och ingår i myndighetens ledningsgrupp. Hon har gedigen erfarenhet av att leda och utveckla det strategiska HR-arbetet på Lantmäteriet och dessförinnan inom Stora Enso där hon har arbetat i flera ledande befattningar inom HR sedan 1998.

- Jag är mycket glad att Marie Stålnacke blir en del av Sveaskog och vår koncernledning. Sveaskog behöver fortsatt säkerställa att vi är en attraktiv arbetsgivare nu och i framtiden. I detta arbete kommer Marie att bidra med värdefull kompetens genom sin bakgrund och erfarenhet av strategiskt HR-arbete och kulturbyggande i stora och decentraliserade organisationer bland annat inom skogsbranschen, Hannele Arvonen, vd på Sveaskog.

- Jag ser fram emot att börja arbeta på Sveaskog och lära känna både chefer och medarbetare. Det känns roligt att åter få arbeta i ett skogsföretag där Sveaskog har en viktig roll som föredöme och föregångare. Skogen är en innovativ bransch som är viktig för framtiden, inte minst ur ett hållbarhetsperspektiv. Det känns roligt att få bidra till Sveaskogs utveckling, säger Marie Stålnacke.

För mer information, kontakta:
Hannele Arvonen, vd och koncernchef Sveaskog, 070-618 19 17
Marie Stålnacke, tillträdande HR-chef Sveaskog, 073-061 51 77