Ny informationschef i Sveaskog

Ny informationschef i Sveaskog Leif Öster har utsetts till ny informationschef i Sveaskog AB. Han efterträder Berit Hallberg, som övergått till egen verksamhet. Leif kommer närmast från en befattning som informationsdirektör i Poolia AB. Han har tidigare under ett stort antal år arbetat med informationsverksamhet och marknads-kommunikation inom Domänverket och AssiDomän. Han tillträder befattningen den 1 september. Sveaskog AB Koncernstab Kommunikation 2002-08-05 Sveaskog AB, 105 22 Stockholm, Tel 08-655 90 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/05/20020805BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/05/20020805BIT00130/wkr0002.pdf

Sveaskog är Sveriges största skogsägare. Vi vill visa vägen till ett hållbart samhälle och vara ledande i utvecklingen av ett hållbart skogsbruk. Vår viktigaste uppgift är därför att bruka skogen så att klimatnyttan, den biologiska mångfalden liksom sociala och ekonomiska värden förstärks både nu och för framtida generationer. Vi har drygt 840 anställda i hela Sverige. Sveaskog ägs av den svenska staten. För mer information: www.sveaskog.se