Stockholm den 13 april Inbjudan till årsstämma i Sveaskog AB

Den 28 april klockan 14.00 hålls Sveaskogs årsstämma i Konserthuset, Grünewaldsalen, Kungsgatan 43, Stockholm.

Sveaskogs omsättning uppgick 2010 till 6 951 MSEK. Det operativa rörelseresultatet uppgick till 1 280 MSEK. Verksamheten och resultatet beskrivs vidare i vår års- och hållbarhetsredovisning som kan laddas ner eller beställas på www.sveaskog.se.

Årsstämman leds av styrelseordförande Göran Persson. Under stämman redogör Sveaskogs vd Gunnar Olofsson för företagets utveckling, resultat och strategier. I samband med årsstämman ges också tillfälle att ställa frågor om verksamheten.

Anmäl ditt deltagande senast torsdagen den 21 april 2011 via e-post: kundcenter@sveaskog.se, hemsidan: www.sveaskog.se/bolagsstamma eller telefon: 0771-787 100.

Registrering sker 13.30-14.00. I anslutning till registreringen serveras kaffe.

För mer information: Linda Andersson, informationschef Sveaskog, 070-872 22 05; Christer Lundin, tf pressansvarig Sveaskog, 070-101 98 17

Sveaskog är Sveriges ledande skogsföretag. Vi säljer timmer, massaved och biobränsle. Vi gör också markaffärer och arbetar med jakt, fiske och andra naturupplevelser. I allt vi gör värnar vi en hållbar utveckling. Skogen är kärnan för oss och därför driver vi utvecklingen av dess värden. Vi omsätter 7 miljarder kronor och är ca 720 anställda. Läs mer på www.sveaskog.se