Thomas Hahn ny styrelseledamot i Sveaskog

Vid Sveaskogs årsstämma på torsdagen valdes Thomas Hahn till ny styrelseledamot i företaget. Thomas Hahn är forskare och studierektor vid Centrum för tvärvetenskaplig miljöforskning, CTM, vid Stockholms universitet.

Agronomie doktor Thomas Hahn är ny styrelseledamot i Sveaskog.

– Thomas Hahns kunskap och breda erfarenhet inom hållbar utveckling blir ett starkt tillskott i styrelsearbetet framöver, säger Bo Dockered, ordförande i Sveaskog.

Thomas Hahn (f 1964) är forskare och studierektor vid Centrum för tvärvetenskaplig miljöforskning, CTM, som är ett fristående centrum vid Stockholms universitet. Thomas är också ordförande i föreningen Ekonomer för Miljön samt är knuten till miljöforskningsinstitutet Stockholm Resilience Centre.

Tidigare har Thomas bland annat arbetat med FN:s omfattande kartläggning av tillståndet hos de livsuppehållande systemen på jorden, samt undervisat i miljöekonomi och ekologisk ekonomi på Sveriges lantbruksuniversitet. Thomas doktorsavhandling belyste komplexa markkonflikter mellan olika ägargrupper och intressenter i norra Sverige.

Övriga styrelseledamöter

Stämman fastställde omval av ledamöterna Bo Dockered, Håkan Ahlqvist, Lars Johan Cederlund, Lena Johansson, Birgitta Johansson-Hedberg, Christina Liffner och Anna-Stina Nordmark-Nilsson. Bo Dockered omvaldes som styrelsens ordförande. Maria Norrfalk och Åsa Domeij lämnar sina platser i styrelsen.

För information om Sveaskogs styrelse, se www.sveaskog.se under rubriken Om Sveaskog.

Högupplöst pressfoto på Thomas Hahn finns på www.sveaskog.se under rubriken Pressmeddelanden.

För mer information kontakta:
Bo Dockered, styrelseordförande Sveaskog, tel. 08-655 92 78, 070-674 01 19.
Linda Andersson, informationschef Sveaskog, tel. 08-655 91 06, 070-872 22 05.

Sveaskog är Sveriges största skogsägare med 3,4 miljoner hektar produktiv skogsmark och en ledande leverantör av timmer, massaved och biobränsle. Vi arbetar med markaffärer och tillhandahåller jakt och fiske samt mark för lokala entreprenörer inom naturbaserad turism. Genom att arbeta lönsamhetsinriktat med stor miljöhänsyn bidrar Sveaskog till en långsiktigt hållbar utveckling. Företaget omsätter 6 miljarder kronor och har cirka 730 anställda. Läs mer på www.sveaskog.se