Unik kartlösning ger enklare jakt hos Sveaskog

Sveaskogs och WeHunts gemensamma kartlösning gör det enklare för alla jägare, i lag eller själva, att jaga på Sveaskogs marker. I appen WeHunt finns nämligen färdigupplagda områdeskartor som förenklar jakten.

Ulrika KarlssonArne jaktledare
Jaktledare Ulrika Karlsson-Arne använder WeHunt tillsammans med sitt jaktlag som jagar på Sveaskogs mark.

- Bland Sveaskogs 25 000 jägare, ser vi att många uppskattar kartlösningen. Genom bara några få knapptryckningar i mobilen får jägarna sina jaktgränser direkt i WeHunt, säger Theodor Storm, vd på WeHunt.

En som har testat lösningen är fjolårets vinnare av Extreme Huntress-titeln och jaktledaren Ulrika Karlsson-Arne.

- Jag använder alltid WeHunt när jag jagar - oavsett om jag jagar ensam eller ihop med andra. Som jaktledare värdesätter jag säkerhet och WeHunt känns tryggt. I Skinnskatteberg arrenderar mitt jaktlag och jag mark av Sveaskog sedan drygt ett år tillbaka, säger Ulrika Karlsson-Arne.

Hon berättar att när jaktlaget skulle lägga upp deras gemensamma karta var det enkelt att använda Sveaskogs och WeHunts gemensamma lösning.

- På under 30 sekunder hade vi samtliga gränser på plats, vilket hela jaktlaget uppskattade. Smidigare kan det inte bli, menar Ulrika Karlsson-Arne.

Fakta WeHunt
WeHunt finns tillgängligt kostnadsfritt i AppStore eller Google Play. På sveaskog.se.wehunt.se registrerar sig jägaren och uppger jaktmarkens objektnummer hos Sveaskog. Har en redan satt ut sina pass i WeHunt eller ett annat system kan dessa importeras till den nya kartan, annars sätter en ut nya via WeHunt-appen eller kartverktyget på my.wehuntapp.com.

För mer information, kontakta:
Sveaskogs presstjänst, 08-655 90 50,
press@sveaskog.se

SVEASKOG är Sveriges största skogsägare och säljer timmer, massaved och biobränsle. Dessutom gör Sveaskog markaffärer och utvecklar skogen som plats för jakt, fiske och andra naturupplevelser. Skogen med dess tillgångar är Sveaskogs kärnverksamhet och hållbar utveckling genomsyrar allt som görs. Omsättningen 2018 var 7 miljarder kronor och antalet anställda cirka 846. Läs mer på www.sveaskog.se

Snabbfakta

Citat