Svensk Chefsförenings ordförande ny generaldirektör för Livsmedelsverket

Report this content

Den 1 september blir Svensk Chefsförenings ordförande Stig Orustfjord ny generaldirektör för Livsmedelsverket. För närvarande arbetar han som huvudprojektledare på arbetsgivarorganisationen Almega.

Stig Orustfjord har ett långt engagemang för Akademikerförbundet SSR bakom sig. Sedan 2007 är han ordförande för Svensk Chefsförening, föreningen för chefer inom Akademikerförbundet SSR. Tidigare har han varit ordförande för regionföreningen i Stockholm, och suttit som ordförande vid de tre senaste kongresserna.

Jag blev väldigt glad, säger Stig Orustfjord om utnämningen.

För närvarande är han huvudprojektledare för ett program om framtidens vård, skola och omsorg, i regi av bland andra Svenskt Näringsliv och Almega. Tidigare har han varit överdirektör i Försäkringskassan och biträdande chef för länsstyrelsen i Stockholm.

Livsmedelsverket är regeringens expertmyndighet för livsmedelsfrågor. Där arbetar cirka 550 personer för att främja säkra livsmedel och bra matvanor.

Pressbild: http://www.svenskchefsforening.se/styrelse-svensk-chefsforening

Kontaktuppgifter:
Stig Orustfjord, ordförande Svensk Chefsförening, mobil 070-269 91 40, e-post: stig.orustfjord@almega.se
Jöran Lindeberg, pressekreterare Akademikerförbundet SSR, mobil: 070-827 44 22, e-post: joran.lindeberg@akademssr.se

Svensk Chefsförening är Akademikerförbundet SSRs chefsverksamhet. Det är en självständig förening med egen styrelse och egna stadgar inom Akademikerförbundet SSR. Akademikerförbundet SSR är kollektivavtalsbärande part.