Olof Esgård avslutar sin tjänst som CFO på Svenska Aerogel Holding AB (publ).

Olof Esgård, nuvarande Chief Financial Officer (CFO) har valt att avsluta sin anställning på Svenska Aerogel. Olof fortsätter i sin nuvarande roll som längst till den 30 november och kommer att göra en kvalitativ och smidig överlämning till sin efterträdare.

Tor Einar Norbakk, vd Svenska Aerogel Holding AB kommenterar:

Olof Esgårds bidrag till bolaget har varit mycket värdefullt för oss. Under sina dryga två år som CFO har han bland annat utvecklat bolagets processer för resultatstyrning, ekonomifunktionen och den ekonomiska uppföljningen samt implementerat bolagets ERP-system. Han kommer att vara saknad som kollega och vi önskar honom all lycka till i framtiden.

Svenska Aerogel’s fortsatta fokus är att hjälpa kunderna framåt i affärsutvecklingen och stödja dem med bolagets kunskap, erfarenhet och utrustning. Tillträdande CFO får ansvaret att tillsammans med ledningsgruppen säkerställa en fortsatt hållbar styrning och affärsuppföljning av bolagets verksamhet.

Processen att rekrytera en ersättare är påbörjad.

Vänligen kontakta Tor Einar Norbakk, vd Svenska Aerogel för mer information.

Tor Einar Norbakk, vd. E-post: toreinar.norbakk@aerogel.se

Svenska Aerogel tillverkar och kommersialiserar det nanoporösa materialet Quartzene® för olika industriella applikationer. Svenska Aerogels affärsidé är att tillgodose marknadens behov av nya material med fokus på hållbarhet. Quartzene® skräddarsys i olika applikationer för att tillföra avgörande egenskaper. Bolagets vision är att vara den högst värderade affärspartnern med nya materiallösningar för en hållbar värld.

Svenska Aerogel Holding AB är listat på Nasdaq First North Growth Market.

Certified Adviser är FNCA, info@fnca.se, 08-528 003 99.

Gävle, 13072022