Svenska Aerogel Holding AB (publ) ökar exporten till Sydkorea

Återkommande order senaste sex månaderna. Svenska Aerogels återförsäljare i Sydkorea gör framsteg med marknadsföringen av Quartzene och beställer nu regelbundet. Idag kom den sjunde ordern på sex månader och volymerna har börjat öka något.

Vi träffade återförsäljaren för Sydkorea senast på European Coatings Show och fick då ta del av positiva resultat. De arbetar med flera intressanta applikationer och vi ser verkligen fram emot att kunna berätta mer när de nya produkterna är färdiga för lansering av slutkund. Det är en tidskrävande och också konfidentiell process som pågår där vi måste respektera slutkundens konkurrenssituation.” Tor Einar Norbakk, vd Svenska Aerogel.

Quartzene används för att effektivisera produkter med hållbara lösningar och återförsäljaren i Sydkorea har identifierat ett flertal användningsområden där Quartzene gör nytta. Främst handlar det om ytskikt och slutprodukterna är t ex paneler och filmer.

JTC Jinwoo Trading Co (JTC) är en s.k värdeskapande återförsäljare med teknisk kompetens, lång erfarenhet och ett omfattande kundnätverk där Svenska Aerogel har en direkt ingång. Marknaden efterfrågar lösningar för att öka materialeffektiviteten i olika produkter för att få t ex bättre prestanda, mindre materialförbrukning och energibesparingar. Genom att tillsätta Quartzene kan detta uppnås. Avtalet med Svenska Aerogel tecknades för två år sedan och omfattar ett komplett servicepaket där marknadsföring, försäljning, produktkvalitet och logistik ingår. JTC har kunder inom bilindustrin, elektronik, hushållsapparater, kosmetika och även andra branscher där Quartzene är en lösning för specialanpassade produkter. Sydkorea är en av världens ledande ekonomier och exporterar bl a elektronik, kemikalier, maskiner, metallvaror, bilar och textil. Jinwoo Trading är verksam inom flera av dessa applikationer med anpassade lösningar för hållbar tillväxt.

Tor Einar Norbakk, vd Svenska Aerogel 070 616 0867 toreinar.norbakk@aerogel.se

Svenska Aerogel har utvecklat Quartzene, nästa generations aerogel. Quartzene är ett tillsats-material för produkter inom termisk isolering, färg&ytskikt, filtrering och tryckbarhet. Svenska Aerogel Holding AB är listat på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är FNCA info@fnca.se, 08-528 003 99.

Informationen lämnades, genom vd Tor Einar Norbakks försorg, för offentliggörande den 3 september 2019 augusti 2019 kl 14:45.

Taggar:

Tor Einar Norbakk, vd