Extra insatt visning av "Frysta bubblor - Medmänsklig värme" den 29:e augusti!

Imorgon, tisdag, är det äntligen premiär av "Frysta Bubblor - Medmänsklig Värme"! En konstfilm om utfrysning av utsatta människor och vad medmänsklig värme kan göra för att smälta vår frost och spräcka "bubblor" av isolation.

Då intresset för vernissaget har varit så stort har vi bestämt att vi ska ha ytterligare en visning av kortfilmerna och har därför förlängt tiden för vernissaget. Vernissaget äger rum hos Elektrikerna på Hagagatan 2 i Stockholm, imorgon tisdag den 29:e augusti klockan 14.30-17.30 (tre löpande visningar under denna tid). Första visningen av filmerna sker 14:45-15:15, andra visningen 16:30-17:00 och tredje visningen 17:00-17:30.

Mellan visningarna minglas det och bjuds på fika samt att du får möjlighet att se bakomfilmerna hur konstnären Martin Lima de Faria har skapat filmerna och miniatyrerna inuti de frysta bubbelscenerna. Miniatyrerna föreställer riktiga människor som bland annat Håkan Juholt f.d. partiordförande för Socialdemokraterna, Jonas Wallin förbundsordförande för Elektrikerna, Elektrikerna Elin Angleby, Louise Olsson och makarna Pia Dahl och Jenny Lindley.

Missa inte din chans att komma och se dessa unika konstfilmer!

Nyfiken på filmerna?

Se en trailer här!

Regissigör och filmkonstnär
Martin Lima de Faria
www.martinlimadefaria.com

Presskontakt Elektrikerna
Mikael Romero
mikael.romero@sef.se

Vernissaget äger rum imorgon tisdag den 29:e augusti klockan 14.30-17.30 (tre löpande visningar under denna tid).