Svenska Elektrikerförbundet lanserar Jobbkollen

Svenska Elektrikerförbundet lanserar Jobbkollen – en tjänst där vi har samlat alla lediga jobb som vi har inom vår bransch.

Att söka nytt jobb är både tidskrävande och omständligt. Man ska hålla koll på massor av jobbsajter. Idag lanseras Elektrikernas tjänst Jobbkollen. Här har vi samlat alla lediga jobb som vi har inom vår bransch och som man kan söka digitalt. Tjänsten är bara öppen för våra medlemmar.

På Jobbkollen behöver man bara registrera sitt CV en enda gång – så gör Jobbkollen jobbet åt våra medlemmar.

Våra yrken är framtidsyrken. Vår bransch kommer att fortsätta att växa och utvecklas. Och de arbetsgivare som inte sköter sig och inte värderar sina anställda tillräckligt kommer att ha svårt att rekrytera i framtiden.

– Elektrikerna har blivit ett av LOs främsta ungdomsförbund. Var tredje medlem är under 30 år. Våra unga medlemmar har helt andra krav på arbetslivet och kan tänka sig att byta arbetsgivare ofta. Vi tror att denna tjänst blir ett utmärkt komplement till det traditionella fackliga arbetet och stärker våra medlemmars egen makt och styrka. En arbetsgivare som inte värderar sina anställda rätt kommer inte bara ha svårt att behålla dem utan också att ha svårt att rekrytera nya. Vi vill vara ett nyfiket och öppet förbund som prövar nya vägar för att stärka våra medlemmars position på arbetsmarknaden. Jobbkollen tror vi kan vara en viktig väg i det arbetet, säger förbundets förste vice ordförande Per-Håkan Waern i en kommentar.

För en kommentar ring antingen förbundets förste vice ordförande Per-Håkan Waern eller förbundets kommunikationschef Mikael Romero:

Per-Håkan Waern, förste vice ordförande
070 536 15 20

Mikael Romero, kommunikationschef
072 546 99 28

Vi organiserar Sveriges elektriker. I över 110 år har vi kämpat för högre löner och säker arbetsmiljö. Svenska Elektrikerförbundet har cirka 25 000 medlemmar. Av dem är 400 kvinnor. Elektrikerna är ett fackligt yrkesförbund som organiserar inom områdena elinstallation, privata kraftverk, radio-tv och serviceområdet. Ordförande är Jonas Wallin Förhandlingschef är Urban Pettersson Läs mer på: www.sef.se

Svenska Elektrikerförbundet lanserar Jobbkollen – en tjänst där vi har samlat alla lediga jobb som vi har inom vår bransch.

Elektrikerna har blivit ett av LOs främsta ungdomsförbund. Var tredje medlem är under 30 år. Våra unga medlemmar har helt andra krav på arbetslivet och kan tänka sig att byta arbetsgivare ofta. Vi tror att denna tjänst blir ett utmärkt komplement till det traditionella fackliga arbetet och stärker våra medlemmars egen makt och styrka. En arbetsgivare som inte värderar sina anställda rätt kommer inte bara ha svårt att behålla dem utan också att ha svårt att rekrytera nya. Vi vill vara ett nyfiket och öppet förbund som prövar nya vägar för att stärka våra medlemmars position på arbetsmarknaden. Jobbkollen tror vi kan vara en viktig väg i det arbetet.
Per-Håkan Waern, Förste vice ordförande För Elektrikerna