Seglar kusten runt med sin katamaran för att uppmärksamma Östersjön

Svenska Kryssarklubbsmedlemmarna Christian och Sandra är drivna av kärlek och passion till havet. För att uppmärksamma Östersjön som ett underbart hav att uppleva, seglar de kusten runt med sin F18 katamaran, från Smygehuk till Haparanda.  Nu kommer de till Stavsnäs i Stockholms skärgård.

Att segla en 18 fots katamaran är jämförbart med att köra go-kart på land. Vad är det som får Christian Harding från Södertälje och Sandra Sandqvist att göra denna resa runt kusten? Jo, kärleken till Östersjön.

Genom sin resa som de dokumenterar i bilder och film och lägger ut på Facebook och Instagram kan följare i realtid få ta del av deras äventyr.

Vi vill med vår resa lyfta fram hur vacker vår kust och hav är. Men även hur känslig den är och vad vi behöver göra för att bevara den i dess vackra och underbara form, säger Christian Harding.

Just nu är de på väg mot Arkösund, dit de beräknas komma ikväll. På fredag morgon beräknas de anlända till Stavsnäs.

Följ Christian och Sandras resa på facebook.com/svenskakryssarklubben

Kontakt, Christian: 073-367 34 80

Svenska Kryssarklubben är en av världens största båtklubbar med över 40 000 medlemmar. Kryssarklubben är för dig som vill få ut mer av ditt båtliv och som älskar båt, hav och skärgård för segel eller motor. Syftet med föreningen är att inspirera till ett aktivt båtliv, ökad gemenskap och dela erfarenheter och kunskaper för ett säkrare båtliv.

Kontakt:
Maud Nordell