Sveriges äldsta båttidning På Kryss nu som app

Svenska Kryssarklubbens medlemstidning På Kryss fyllde i år 90 år. Kan 100-åringar blogga i Sverige, så kan Sveriges äldsta båttidning nu också läsas i en app. I appen finns det möjlighet att få tidningen även när du är på sjön. Plus att medlemmarna kan få tidningen uppläst, bra när man sitter i skymningen i sittbrunnen.

På Kryss kommer ut med sex nummer per år till Kryssarklubbens 40 000 medlemmar. Fem av numren kommer både i appen och i tryckt form, till medlemmarnas brevlådor. Men ett nummer – sommarnumret – kommer enbart i appen.

- Önskan om att nå våra läsare även om de befinner sig ute på semester i båten, tillsammans med att vi vill spara på miljön och medlemmarnas pengar, var skälet till att bara ha sommarnumret i appen, säger Fredrik Norén, Svenska Kryssarklubbens generalsekreterare.

Appen heter Kryssarklubben och finns för både Android och Apple. Den kommer även innehålla andra publikationer, såsom Svenska Kryssarklubbens årsböcker.

Svenska Kryssarklubben har valt företaget Texttalk AB och deras app Prenly.

Svenska Kryssarklubben är en av världens största båtklubbar med över 40 000 medlemmar. Kryssarklubben är för dig som vill få ut mer av ditt båtliv och som älskar båt, hav och skärgård för segel eller motor. Syftet med föreningen är att inspirera till ett aktivt båtliv, ökad gemenskap och dela erfarenheter och kunskaper för ett säkrare båtliv.