• Svenska Spel/

Kändisar från hela Sverige deltar i Poker-DM 2010 – 1 maj utses den bäste pokerspelaren i respektive län.

Efter snart tre veckors kvalspel börjar det äntligen dra ihop sig till distriktsfinaler i onlinepoker 2010. Den rikstäckande tävlingen ska kora 21 nya distriktsmästare i pokerformen Texas Hold’em No Limit.

Texas Hold’em är idag den mest populära pokerformen och förra årets distriktsmästerskap blev en succé med över 2 000 deltagare. Lördagen den 1 maj kl.19:00 drar mästerskapen igång som ska avgöra, vem som är respektive distrikts okrönte kung eller drottning i onlinepoker. – Detta är ett av de mest populära event vi har på vår nätpoker och vi hoppas kunna slå deltagarrekord för fjärde året i rad, säger Roger Levy försäljningschef på Svenska Spels onlinepoker. I år får vi även följa 21 kändisprofiler som jagar prispotten och äran men framförallt en direktplats till SM-finalen som startar vecka 44. Ju fler registrerade spelare i respektive distriktsfinal, ju fler platser i SM-finalen finns att vinna. Stockholm: Adam Alsing Örebro: John Alvbåge Kalmar: Malin Wollin Södermanland: Peter Fröjdfeldt Västra Götaland: Suzanna Benjaminsson Västmanland: Curt Lundmark Uppsala: Pär Holmgren Skåne: Percy Nilsson Gotland: Bertil Marcusson Jämtland: Anders Södergren Kronoberg: Tommy Svensson Dalarna: Pelle Prestberg Gävleborg: Mattias Hugosson Blekinge: Patrik ”Bagarn” Rosengren Östergötland: Klas Ingesson Värmland: Roger ”Ragge” Johansson Västerbotten: Hanna Marklund Halland: Per ”Texas” Johansson Västernorrland: Niklas Sundström Norrbotten: Peter ”Pekka” Lindmark Jönköping: Peter "Kessler" Eriksson DM-finalerna börjar 19:00, sedan startar de med tio minuters mellanrum, enligt följande schema: 19:00 - Norrbottens län, Västerbottens län, Jämtlands län 19:10 - Västernorrlands län, Gävleborgs län, Dalarnas län 19:20 - Värmlands län, Örebro län, Västmanlands län 19:30 - Uppsala län, Stockholms län, Södermanlands län 19:40 - Västra Götalands län, Jönköpings län, Hallands län 19:50 - Gotlands län, Kalmar län, Östergötlands län 20:00 - Skåne län, Blekinge län, Kronobergs län Så här spelar du onlinepoker: Skaffa Spelkort För att spela poker måste du först skaffa ett Spelkort. Ett Spelkortsnummer och en personlig kod får du direkt efter att du registrerat dig. Samtidigt skapas ett personligt spelkonto. Dit för du över den summa du vill spela för. Hämta pokerprogrammet Pokerprogrammet hämtar du från svenskaspel.se/poker. Nedladdningen är trygg och säker och installationen sker automatiskt. Välj ett användarnamn och sätt din personliga veckobudget När du öppnar pokerprogrammet första gången väljer du ett användarnamn (alias) samt sätter dina personliga spelgränser. Därefter är det bara att köra i gång! För att ta dig till din länsfinal kan du antingen kvalificera dig via satelliter eller göra ett direktinköp. Om du vill köpa in dig direkt till din final behöver du bara leta upp finalen med ditt länsnamn under fliken “Turneringar” i pokerklienten, och registrera dig. Följ Poker-DM online 2010 på svenskaspel.se/poker För mer information kontakta: Doreen Genmark, PR/ Svenska Spel Direkt: +46 8 757 79 19 Mobil: +46 70 343 84 17 doreen.genmark@svenskaspel.se