Rekordstort intresse för Svenska Spels Poker-DM online 2011

I lördags avgjordes årets upplaga av Poker-DM. En rikstäckande online tävling som nu korat 21 nya länsmästare i pokerformen Texas Hold’em No Limit. .  Förutom en prestigefylld titel, prispengar och äran går vinnarna vidare till Poker-SM som spelas i november.

– Efter en stark och välplanerad insats, känns resultatet fantastiskt kul, säger Martin Bengtsson, Svenska Spels varumärkeschef för poker.

Efter flera veckors kvalspel var det i lördags dags för det fjärde distriktsmästerskapet i onlinepoker. Finalerna spelades som vanligt i pokerformen Texas Hold’em No Limit, med 10 000 startmarker vardera. Blinds nivåerna låg på 30 minuter, något som var nytt för i år.

– Vi har lyssnat ännu mer på våra spelare och gjort förbättringar, både i vår pokerklient och för tävlingen som visat sig vara framgångsfaktorer. I år hade vi 300 deltagare fler än förra året. Det andra bästa resultatet sedan starten 2007, säger Martin Bengtsson, varumärkeschef för Svenska Spels poker.

Årets distriktsmästerskap lockade till sig några av våra mest kända poker- och idrottsprofiler och det totala deltagarantalet landade på 2 041- ett nytt rekord för Svenska Spels poker. Totalt gick 91 spelare vidare till SM.

Resultat inklusive prispengar och deltagarantal

Blekinge- Vinnare Fiddski, 8 330 kronor, 49 deltagare

Dalarna- Vinnare Dragster, 17 387 kronor, 107 deltagare. Innebandyproffset Anna Wijk kom på plats nio

Gotland- Vinnare _River_, 7 117 kronor, 39 deltagare

Gävleborg, Vinnare Nible, 19 950 kronor, 133 deltagare. Fotbollsmålvakten Mattias Hugosson kom på plats 70

Halland- Vinnare VincentB, 9 690 kronor, 57 deltagare. Svenska Spels pokerexpert William Thorson kom på plats 30

Jämtland- Vinnare Limpan72, 7 300 kronor, 40 deltagare

Jönköping- Vinnare regerande mästaren Ramoons, 10 200 kronor, 60 deltagare. Fotbollförbundets ordförande Lars-Åke Lagrell kom på plats 60

Kalmar- Vinnare Billy a, 10 200 kronor, 60 deltagare. Kändisbloggaren Malin Wollin kom på plats 56

Kronoberg- Vinnare Tazzmannen, 8 840 kronor, 52 deltagare

Norrbotten- Vinnare Bult, 12 350 kronor, 76 deltagare

Skåne- Vinnare Stajl, 23 585 kronor, 178 deltagare

Stockholm- Vinnare Snowsmile, 34 750 kronor, 278 deltagare. Kändisbloggaren Daniel Paris kom på plats 252

Södermanland- Vinnare No31, 12 187 kronor, 75 deltagare

Värmland- Vinnare Trollkarln, 10 540 kronor, 62 deltagare. OS medaljören Stefan Holm kom på plats 50

Västerbotten- Vinnare TILTALOT_, 10 880 kronor, 64 deltagare. Armbryterskan Heidi Andersson kom på plats 49

Väster Norrland- Vinnare YummuGummi, 8 500 kronor, 50 deltagare

Västmanland- Vinnare _pg_, 15 600 kronor, 96 deltagare. Hockeyexperten Johan Tornberg kom på plats 94

Västra Götaland- Vinnare eeHammer, 35 880 kronor, 312 deltagare. Svenska mästaren Sebastian Blom kom på plats 101

Uppsala- Vinnare Petur, 11 050 kronor, 65 deltagare. Thomas Fogdö kom på plats 15

Örebro- Vinnare J_Alvbåge, 14 787 kronor, 91 deltagare. Fotbollsmålvakten Johan Alvbåge höll det han lovade och vann sin länsfinal

Östergötland- Vinnare Charlie W, 15 762 kronor, 97 deltagare. Ryttaren Helena Lundbäck kom på plats 43

Besök gärna www.svenskaspelspoker.se/dm om ni vill veta mer om årets distriktsmästerskap.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Martin Bengtsson, Varumärkeschef onlinepoker, Svenska Spel 070-272 21 73.

Vid frågor gällande vinnare, vänligen kontakta:

Doreen Genmark, PR ansvarig onlinepoker, Svenska Spel 070-343 84 17.