Svenska Spel stärker sportspelserbjudandet

Visby 18 oktober

Regeringen har beviljat Svenska Spel höjd återbetalning för Oddset. Förutom mer attraktiva och konkurrenskraftiga odds kommer den högre återbetalningen leda till ett större utbud och fler spelformer, vilket stärker hela sportspelserbjudandet. Den höjda återbetalningen träder i kraft den 18 oktober.

– Det är en stor dag för Oddset, Svenska Spel och inte minst för våra kunder som under flera års tid har efterlyst en höjd återbetalning. Som enda spelbolag med sportspelstillstånd i Sverige blir vi med ett starkare och attraktivare spel mycket trovärdiga. Vi kan och vi kommer nu erbjuda konkurrenskraftiga odds. Vi stärker även vårt ansvarsarbete när fler väljer ett tryggt och säkert spel på Svenska Spel, säger Peter Zäll, Chef Sportspel och Lotterier.

Om den höjda återbetalningen

En högre återbetalning innebär att Svenska Spel höjer oddsen på de fasta oddsspelen Lången, Mixen, Mixen XL och Live. Förändringen i tillståndet innebär att konkurrenskraftigt odds kommer att erbjudas på alla spel, ibland upp till 90 procent och över. Det innebär att olika oddsskalor tillämpas under förutsättning att den totala återbetalningen på alla spel sammantaget och över tid inte överstiger 85 procent.

Om Svenska Spels sportspel

Tillsammans med Stryktipset, Måltipset, Europatipset och Topptipset utgör Oddset, som idag är marknadsledare på sportspelsmarknaden, Svenska Spels Sportspelserbjudande. Oddset lanserades 1986 och är ett samlingsnamn för speltyperna Lången, Bomben, Mixen, Matchen och Powerplay.

För mer information, kontakta:
Johan Tisell, Presschef Svenska Spel, tel 070-322 55 21

Staffan Rehnström, Chef Operativ Sportstrading, tel 070-399 69 25