Kenan Harbas ny PR- och kommunikationsansvarig på Svenska Taxiförbundet

Svenska Taxiförbundet stärker sin verksamhet genom att rekrytera Kenan Harbas som PR- och kommunikationsansvarig. Han kommer närmast från tjänsten som presschef på Byggnads och har en bred erfarenhet av kommunikationsarbetet. Som PR- och kommunikationsansvarig ska Kenan utveckla kommunikationen.

- Vi är mycket glada över att hälsa Kenan Harbas välkommen till förbundet. I Kenan får vi en person med en spännande bakgrund och erfarenhet av förändringskommunikation och får med detta ökade möjligheter att möta de tuffa utmaningar som branschen står inför, säger Claudio Skubla, förbundsdirektör på Svenska Taxiförbundet.

Taxinäringen är en del av lösningen på väg mot ett hållbart resande. Vår viktigaste uppgift är att skapa förutsättningar för en sund och konkurrenskraftig hållbar taxinäring i Sverige. Detta är bara ett av många steg mot ett hållbart resande och taxi är en del av lösningen för att Sveriges klimatmål ska nås.

- Taxibranschen befinner sig i ett spännande läge. I rollen som PR- och kommunikationsansvarig får jag vara en central del i att tillsammans med kompetenta kollegor göra spännande kommunikation som engagerar och väcker känslor, säger Kenan Harbas, ny PR- och kommunikationsansvarig på Taxiförbundet.

Kenan tillträdde rollen hos Svenska Taxiförbundet den 10 februari 2020.

Kenan Harbas
PR- och kommunikationsansvarig
kenan.harbas@taxiforbundet.se

Förbundsdirektör

Svenska Taxiförbundet företräder Sveriges taxiföretag. Bakom oss står nära 230 beställningscentraler, vilket motsvarar cirka 70 procent av taxibranschen. Konkurrens på lika villkor och ett ökat miljö- och trafiksäkerhetsarbete i branschen, är exempel på frågor som Förbundet driver. Vi har också tagit en aktiv roll i kollektivtrafikbranschens arbete med syfte att öka andelen kollektivtrafik och därmed bidra till en hållbar tillväxt för Sverige.