Peter Norman ny ordförande i Svenska Taxiförbundet

Svenska Taxiförbundets kongress valde idag ny förbundsordförande. Det blir Peter Norman, tidigare finansmarknadsminister i Reinfeldts regering från 2010 till 2014, som ersätter tidigare förbundsordförande Bo Bylund.

- Peter Norman har en gedigen kompetens med stor erfarenhet från regeringskansliet och stora organisationer. Han är betrodd i breda kretsar vilket ger Svenska Taxiförbundet goda förutsättningar att samverka med politiker och beslutsfattare i myndigheter och näringsliv, säger valberedningens ordförande Dimitrios Faniadis.

Peter Norman, tidigare finansmarknadsminister i Fredrik Reinfeldts regering från 2010 till 2014, är utbildad civilekonom och har bland annat varit vd för Sjunde AP-Fonden, ordförande i Carnegie Investment Bank och direktör i Riksbanken.

- Peter Norman kommer redan från början att kunna vidareutveckla Förbundet, stärka myndighetskontakterna och bidra till en stark och enad taxinäring, säger Dimitrios Faniadis.

Dimitrios Faniadis
Valberedningens ordförande

Peter Norman
072-7202204

Tf Förbundsdirektör

Svenska Taxiförbundet företräder Sveriges taxiföretag. Bakom oss står nära 230 beställningscentraler, vilket motsvarar cirka 70 procent av taxibranschen.