Rättelse avseendet pressmeddelandet ”Färsk statistik: Fördubbling av konkurser inom taxibranschen under augusti månad”

Rättelse av det pressmeddelande som publicerades idag den 2 september 2020 kl. 11.45, ”Färsk statistik: Fördubbling av konkurser inom taxibranschen under augusti månad”.

Idag den 2 september 2020 klockan 11.45 publicerades ett pressmeddelande avseende antalet taxikonkurser i augusti. Tyvärr innehöll det publicerade pressmeddelandet felaktiga uppgifter från UC. Siffrorna avser totalt antal konkurser i transportbranschen för augusti 2019 och augusti 2020, och inget annat.

Antalet konkurser i taxibranschen under augusti månad 2020 uppgick till totalt 9 stycken fördelade på följande län:

• Stockholms län, 2 st
  • Uppsala län, 1 st
  • Västra Götalands län, 1 st
  • Kronobergs län, 1 st
  • Norrbottens lån, 1 st
  • Skåne län, 1 st
  • Värmlands län, 1 st
  • Gotlands län, 1 st

För mer information, kontakta:

Kenan Harbas
PR- och kommunikationsansvarig

kenan.harbas@taxiforbundet.se

Svenska Taxiförbundet är en branschorganisation som företräder över 4 000 anslutna taxiföretag. Vårt uppdrag är att ge medlemsföretagen bästa möjliga förutsättningar att växa och utvecklas genom att skapa goda villkor. Vi gör det med påverkan.