Bygginvesteringarna 2012 – hur blir utvecklingen i Halland?

Presskonferens 9 december om den regionala byggkonjunkturen

Hur har den svenska byggmarknaden påverkats av konjunkturen och vad händer framöver i Halland? Hur kommer bostads-, lokal- och anläggningsbyggandet att utvecklas under 2012?

Sveriges Byggindustrier (BI) presenterar en färsk konjunkturprognos för Hallands län på Gekås byggprojekt med nybyggd personalbyggnad för campingverksamheten. Detta projekt, den kommande stora utbyggnaden med tillbyggnad lagerbyggnad och alla Gekås framtida byggprojekt, kräver legitimationsplikt enligt ID06 och är en del av ett samarbete kring försvårande för svartarbete som startades i samband med det pågående byggprojektet ”inköpskontor”.

ID06 är ett system för legitimationsplikt och närvaroredovisning som ska försvåra svartarbete och ekonomisk brottlighet samt att stärka den sunda konkurrensen. Gekås bygg- och fastighetsansvarige Tommy Johansson berättar om den nya satsningen. Rickard Gegö, chef Sveriges Byggindustrier Halmstad, berättar allmänt om ID06 och hur Sveriges Byggindustrier i övrigt jobbar med att få bort svartarbetet från byggbranschen.

Medverkande:
Lars-Johan Blom, ansvarig regionala prognoser, BI
Rickard Gegö, chef BI Halmstad
Tommy Johansson, bygg och fastighetsansvarig på Gekås Ullared AB

Välkommen till vår presskonferens!

Datum:        9 december 2011
Tid:             kl. 10.00
Plats:          Gekås reception och kontor, Danska vägen 13 i Ullared (se bifogad karta)

Meddela oss gärna om du kan komma.
Mejla eller ring till Rickard Gegö, rickard.gego@bygg.org, 0708-19 24 93, eller till Boel Bengtsson, boel.bengtsson@bygg.org, 0761-25 72 87.

För mer information om ID06: http://www.id06.se/

Pressbilder: http://www.bygg.org/presskontakt/bildarkiv__322

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. Över 3200 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. BI:s prioriterade mål är ett modernt medarbetaravtal och en sund byggbransch. Se www.bygg.org