Bygginvesteringarna 2012 – hur blir utvecklingen i Örebro län?

Presskonferens 9 juni om den regionala byggkonjunkturen i Örebro län och byggbranschens utmaningar och initiativ kring energieffektivisering

Vad sker på den svenska byggmarknaden framöver och vad händer i Örebro län? Hur kommer bostads, lokal- och anläggningsbyggandet att utvecklas i år och nästa år? Sveriges Byggindustrier (BI) bjuder in till en presskonferens för att presentera den senaste regionala konjunkturprognosen.

Ni får träffa BI:s energiexpert som presenterar hinder för och möjligheter med energieffektivisering av befintliga flerbostadshus. Hon kommer också att berätta om det arbete som pågår kring förslag till åtgärder som byggbranschen själv respektive staten bör vidta för att nå energieffektiviserings­målen.

Presskonferensen kommer att hållas i Varberga, som är ett av ÖrebroBostäders miljonprogram, vilket just nu genomgår en totalrenovering. Efter presskonferensen erbjuds möjlighet att få en guidad visning på byggarbetsplatsen och det finns tillfälle till enskilda intervjuer.

Medverkande:

Annika Alméen, chef BI Örebro
Thomas Jansson, ordförande i Byggföreningen Örebro

Maria Brogren, energiexpert på BI
Lars-Johan Blom, ansvarig för regionala prognoser på Sveriges Byggindustrier (BI)

Christina Krönert-Lindh, teknisk chef ÖrebroBostäder

Välkommen till vår presskonferens!

Datum:         Torsdagen den 9 juni 2011

Tid:               Kl 13:00

Plats:             Varbergagatan 2 bv, Örebro
(Kör in vid infarten till Varberga centrum sväng vänster kör ca 500 m  på Varbergagatan längst ner på höger sida  ligger gården 1-20)

Meddela oss gärna om du kan komma. Maila till BI:s informatör boel.bengtsson@bygg.org, eller ring: 08-698 58 25 eller till Annika Alméen, chef BI Örebro: annika.almeen@bygg.org, tel: 019-19 57 87.

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. Över 3200 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. BI:s prioriterade mål är ett modernt medarbetaravtal och en bransch utan svartarbete. Se www.bygg.org