Bygginvesteringarna 2012 – hur blir utvecklingen i Umeåregionen?

Presskonferens 5 december om den regionala byggkonjunkturen och en diskussion kring kompetensförsörjningsfrågor.

Hur har den svenska byggmarknaden påverkats av konjunkturen och vad händer framöver i Umeåregionen? Hur kommer bostads-, lokal- och anläggningsbyggandet att utvecklas under 2012?

Sveriges Byggindustrier (BI) presenterar en färsk konjunkturprognos på bygget av Peabs nya regionkontor.

I samband med presskonferensen får du även chans att diskutera kompetensförsörjningsfrågor inom branschen. Bland annat får du träffa Mats Johansson som jobbar med personalfrågor på Peab och som har blivit prisbelönad för sitt arbete med lärlingar.

Medverkande:
Lars-Johan Blom, ansvarig Regionala prognoser, BI
Johan Hallberg, regionchef BI Norra Norrland
Staffan Båtsman, ansvarig Kompetensförsörjning, BI Norra Norrland
Mats Johansson, Peab
Nils Andersson, lärling

Välkommen till vår presskonferens!

Datum:         5 december 2011
Tid:               kl. 10.00
Plats:            Norra Obbolavägen 119, Peabs arbetsplats

Meddela oss gärna om du kan komma. Mejla eller ring till Johan Hallberg, johan.hallberg@bygg.org, 070-230 20 47, eller till Boel Bengtsson, boel.bengtsson@bygg.org, 0761-25 72 87.

Pressbilder: http://www.bygg.org/presskontakt/bildarkiv__322

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. Över 3200 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. BI:s prioriterade mål är ett modernt medarbetaravtal och en sund byggbransch. Se www.bygg.org