Förhandsvisning av utbildningen Energibyggare

Sveriges Byggindustrier bjuder in till en förhandsvisning av utbildningen Energibyggare – en nationell insats för att höja kompetensen bland byggnadsarbetare och installatörer inom energieffektivt byggande och renovering.

Energibyggare – en nationell kompetenshöjande insats

Energibyggare är ett yrkesöverskridande webbaserat interaktivt utbildningsmaterial som ger byggnadsarbetare och installatörer ökad kompetens inom energieffektiva byggnader och förnybar energi. För att bli godkänd Energibyggare behöver man genomgå kursen hos en utbildad handledare. Godkända Energibyggare har möjlighet att bli registrerade i den till ID06 kopplade kompetensdatabasen, via särskild ansökan.

Välkommen på en förhandsvisning av utbildningen Energibyggare

Tid: 9 mars 2016, klockan 14.00–15.00

Plats: Sveriges Byggindustrier, Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm

För anmälan till förhandsvisningen, maila per-johan.wik@kfsk.se