Inbjudan: Byggbranschen tar krafttag mot svartarbete

Välkommen till Sällskapet Politik & Näringslivs (SPN) december-seminarium
Plats: Mittpoolen, Riksgatan 2
Onsdagen den 10 december klockan 14.00 - 15.00
Lussekatter och glögg serveras från 13.45

För att försvåra för oseriösa aktörer har Byggbranschen i samverkan lagt fast ett åtgärdsprogram- "Krafttag mot svartarbete". Programmet innehåller fjorton olika åtgärder som branschen och staten behöver genomföra för att göra det svårt för oseriösa aktörer på alla nivåer och delar av branschen, såväl privatpersoner och anställda som företag, att agera inom sektorn.

ID06 är branschens gemensamma insats och ingår som en av åtgärderna i "Krafttag mot svartarbete". ID06 innebär "krav om legitimationsplikt och närvaroredovisning- på byggarbetsplatserna". Närvaroredovisning med hjälp av behörighetskort bidrar till en effektivare och säkrare arbetsplats samtidigt som den gör det möjligt för Skatteverket att i efterhand genomföra effektiv skattekontroll.
Medverkande; Jens Hoffman, Dipart AB och Björn Wellhagen, projektledare för Byggbranschen i samverkan samt Hans Tilly, Förbundsordförande för Byggnads.

Gå hit för att anmäla dig: http://www.follow-up.net/eventreg/survey.php?sess=154437PNMRVKBDQwwhMI

Besök gärna http://www.svensktnaringsliv.se/spn/

Kirsten Åkerman