Mer ordning och reda med ny månadsrapportering

Regeringen har idag meddelat att man avser att införa en månadsrapportering av skatter och löner på individnivå. Beskedet välkomnas av Sveriges Byggindustrier.

- Vi är glada över att regeringen äntligen lyssnat på oss. Det här är en fråga vi har drivit i över tio år. Rätt använt är detta ytterligare ett verktyg för att skapa en sund konkurrens och än mer ordning och reda i byggbranschen, säger Ola Månsson, vd Sveriges Byggindustrier

- Svartarbete ska inte få skada seriösa byggföretag och urholka den svenska skattebasen, det är både små och stora byggföretag överens om. Att få en sund konkurrens i byggbranschen är prioriterat för Sveriges Byggindustrier, säger Ola Månsson, vd Sveriges Byggindustrier

För ytterligare information, kontakta Ola Månsson, vd Sveriges Byggindustrier, 08-698 58 60, ola.mansson@sverigesbyggindustrier.se

www.sverigesbyggindustrier.se/press