Påminnelse: Pressinbjudan till ettårskalaset av ROT-avdraget den 8 dec: Anders Borg tjänar miljarder på ROT-avdraget

Välkommen till firandet av ROT-avdragets 1-årsdag och till presentationen av rapporten ”Ros och ris om ROT-avdraget”. Rapporten bygger på en enkät till företag i byggbranschen om deras inställning till ROT-avdraget.

Medverkar gör Pia Blank Thörnroos, Skatteverket, Lennart Hedquist (M) och Lars Johansson (S) från Skatteutskottet samt branschföretag som alla ger sin syn på ROT-avdraget. Moderator för seminariet är Lars-Gunnar Tannerfors. Rapporten har tagits fram av Elektriska Installatörsorganisationen EIO, Företagarna, Glasbranschföreningen, Maskinentreprenörerna, Målaremästarna, Plåtslageriernas Riksförbund, Sveriges Byggindustrier och VVS Företagen. Välkommen till vår presskonferens! Datum: Tisdagen den 8 december 2009 Tid: kl. 10-11 Plats: Restaurang ”Och himlen därtill” högst upp i Skatteskrapan, Götgatan 78, Stockholm. Övrigt: Vi bjuder bland annat på moROTskaka, ROT-beer och avslutande bubbel. Anmälan: kontakta Emma Nordenstaaf, Sveriges Byggindustrier, 076-125 72 87, emma.nordenstaaf@bygg.org Presskontakt: Charlotte Steen, Pressansvarig VVS Företagen, 070-962 75 44