Per Kågström ny vd för Galaxen

Galaxen Bygg, som arbetar med arbetsplatsförlagd rehabilitering i byggbranschen, får ny vd. Per Kågström efterträder Bengt Bergqvist den 1 februari då Bengt avgår på grund av hälsoskäl. Per Kågström kommer närmast från en tjänst som regionchef i Galaxen Bygg samt ansvarig för Galaxen Byggs marknadsföring.

– Via Galaxen Bygg kommer cirka 600-700 personer ut i arbetslivet varje år. Men vi jobbar inte enbart med rehabilitering. Vi är även ute och informerar om arbetsmiljö i skolorna och når fler än 9000 elever varje år. Det vi gör är viktigt för branschens utveckling och det är hedrande att ta över stafettpinnen och leda det arbetet, säger Per Kågström

Galaxen Bygg AB förmedlar sedan 1986 arbetsplatsförlagd rehabilitering av tidigare yrkesverksamma inom bygg, väg och anläggning samt bygghantverk. Rehabiliteringsarbetet bygger på ett nära samarbete mellan Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Galaxen Bygg, fackförbunden, individ och företagen. Galaxen Bygg driver också på uppdrag från branschen ett omfattande attitydpåverkande arbete på samtliga byggprogram i Sverige. Verksamheten, som bedrivs utan vinstintresse, visar på mycket goda resultat.

För ytterligare information, kontakta Ola Månsson, vd Sveriges Byggindustrier och ordförande i Galaxen Bygg,  08-698 58 88, ola.mansson@sverigesbyggindustrier.se

www.sverigesbyggindustrier.se/press

Galaxen Bygg AB bidrar aktivt till ett hållbart arbetsliv i byggsektorn.
Vi arbetar både förebyggande och med rehabilitering av tidigare yrkesverksamma.
Företaget ägs gemensamt av Bravida, JM, NCC, Måleriföretagen i Sverige, Peab, Skanska och Sveriges Byggindustrier
. Läs mer på www.galaxenbygg.se

Citat

– Via Galaxen Bygg kommer cirka 600-700 personer ut i arbetslivet varje år. Men vi jobbar inte enbart med rehabilitering. Vi är även ute och informerar om arbetsmiljö i skolorna och når fler än 9000 elever varje år. Det vi gör är viktigt för branschens utveckling och det är hedrande att ta över stafettpinnen och leda det arbetet.
Per Kågström, vd Galaxen Bygg