Pressinbjudan: Brist på arbetskraft i Västsverige

I Västsverige väntar en oroande brist på ingenjörer, särskilt inom elbranschen och på anläggningssidan. Flera stora planerade infrastrukturprojekt är hotade av förseningar på grund av att tillväxten av utbildad personal inte är tillräcklig.

Samhällsbyggnadssektorn är en framtidsbransch och "Bli samhällsbyggare" finns på plats på mässan Kunskap & Framtid i Göteborg 8-10/11 för att marknadsföra våra yrken och utbildningar.

Kom och besök oss på mässan i monter B06:12 där vi berättar mer om vad vi gör för att säkra kompetensförsörjningen inom samhällsbyggnadssektorn. Det finns chans att intervjua representanter från våra företag. Vi finns på plats från organisationerna och det finns även möjlighet att träffa studenter för att höra deras tankar.

Under hösten kommer vi även att finnas med på SACO-mässorna i Stockholm (29-30/11) och Malmö (5/12) där vi precis som i Göteborg har med oss lokala representanter i montern.

För mer information om vårt deltagande på Kunskap & Framtid, kontakta:
Victoria Schöldstein, Trafikverket, 0767-88 08 07, victoria.scholdstein@trafikverket.se

"Bli samhällsbyggare" är ett samarbete mellan: Elektriska Installatörsorganisationen EIO, Lantmäteriet, Svensk Energi, Svenska Teknik&Designföretagen, Sveriges Byggindustrier och Trafikverket för att öka intresset för utbildningar och yrken inom samhällsbyggnad

Önskas kontakt med någon av organisationerna bakom Bli samhällsbyggare?

Elektriska Installatörsorganisationen EIO, Ulf Pettersson 0706-32 88 98
Lantmäteriet, Lise-Lotte Sjöberg 0703-91 98 19