Pressinbjudan: För fler kvinnliga ledare i byggindustrin

Som ett led i arbetet för en attraktiv byggbransch driver Sveriges Byggindustrier ett nationellt mentorskapsprogram för kvinnor i medlemsföretagen – MentorBygg. Syftet med programmet är att bidra till medlemsföretagens och byggbranschens framtida chefsförsörjning och konkurrenskraft genom att ta tillvara och utveckla kvinnor som en viktig rekryteringsbas.

Under det senaste året har 20 företag deltagit i programmet för att arbeta med sitt förändringsarbete. Företagen har satt egna mål för sitt jämställdhetsarbete som finns tillgängligt på Sveriges Byggindustriers hemsida. Nu är det upp till bevis och dags för företagen att redovisa hur det har gått. Adepterna kommer också att redovisa sina projektarbeten.

Media är välkomna att delta delar av dagen, under själva redovisningsdelen. Anmäl deltagande till Boel Bengtsson, boel.bengtsson@sverigesbyggindustrier.se, 0761-257287

Onsdag 26 augusti – kl. 12.00 – 19.00
Plats: Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm.

13.00 3 perspektiv på jämställdhet – årets projektarbeten
Presentation av adepterna och diskussioner

14.00 Mångfald och inkludering – vad vi har uppnått
Karin Ahlström, Ardida om företagens måluppföljning

14.15-15.00 Hur har NCC lyckats?
Exempel från medverkande företag: Svante Hagman, Vd, och Maria Zimdahl, vVd, NCC

Välkomna!

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. 3100 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. Vår vision är ett hållbart samhällsbyggande i världsklass. Se www.sverigesbyggindustrier.se