Pressinbjudan: Speeddating mellan byggföretag och nyanlända ingenjörer

Sveriges Byggindustrier, Unionen, Ledarna och Sveriges Ingenjörer tillsammans med Arbetsförmedlingen gör nu en storsatsning för att få in nyanländ kompetens i byggbranschen. Därför bjuder vi nu in media till en speeddating mellan byggföretag och nyanlända ingenjörer.

Invandrare som kommer till Sverige med en akademisk examen och kvalificerad yrkeserfarenhet utgör en stor tillgång för det svenska samhället. Det är viktigt att dessa personer så snabbt som möjligt kommer ut på arbetsmarknaden inom sitt yrke. För den enskilde individen har detta vidare stor betydelse för integreringen i samhället. Byggbranschen är överens om att vi måste delta i detta arbete och genom våra kontakter till näringslivet har vi en chans att skapa stor förändring och förbättring för nyanlända invandrare i Sverige. Den 18 mars kl. 9-12:30 så har vi Speeddating mellan byggföretag och nyanlända ingenjörer på Jörgen Kocksgatan 1b i Malmö.

Media är välkommen att delta.

För anmälan och eventuella frågor kontakta Melanie Blockley: melanie.blockley@sverigesbyggindustrier.se

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. 3200 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. Vår vision är ett hållbart samhällsbyggande i världsklass. Se www.sverigesbyggindustrier.se