Pressinbjudan: Välkommen till Sveriges Byggindustrier på Byggmässan & VVS-mässan i Malmö 22-23 april

Nu är det bara lite mer än en vecka kvar till Byggmässan & VVS-mässan går av stapeln. Under rubriken ”En sund byggbransch för alla” bjuder Sveriges Byggindustrier in till ett 10-tal olika seminarier på byggmässan i Malmö den 22-23 april. Kom och hör hur det praktiskt ska gå till när den nya lagen om personalliggare träder i kraft den 1 januari 2016. Du kan även lyssna på medlemsföreträdare som berättar om lyckade projekt för hållbart och säkert byggande, en avslutande paneldebatt om mångfaldsfrågor på onsdagen samt ett längre seminarium om ansvar och krav i tidiga byggskeden på torsdagen.

Kom gärna förbi vårt monter vid stora scenen B:01 och B:06 för att träffa våra talare och oss medarbetare på Sveriges Byggindustrier. I montern B:06 berättar vi mer om ID06 och våra tankar kring personalliggare och behörighetskorten.

Klicka på pdf:en för att se din personliga inbjudan, mer information om mässan samt för att skriva ut din entrébiljett till mässan. Med denna biljett är din entré till mässan kostnadsfri.

Läs hela programmet

Personlig inbjudan

Varmt välkommen!

För kompletterande information, kontakta Gisela Högberg, projektledare Sveriges Byggindustrier, gisela.hogberg@byggsverigesbyggindustrier.se, 0708-58 24 44.

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. 3100 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. Vår vision är ett hållbart samhällsbyggande i världsklass. Se www.sverigesbyggindustrier.se