Presskonferens 12 oktober: Hur kommer Europas skuldoro att drabba svensk byggindustri?

Ny konjunkturprognos för 2011-2012 presenteras av Sveriges Byggindustrier

Svensk ekonomi fortsätter att vara i en lågkonjunktur, trots en stark återhämtning. Hur påverkas byggindustrin av detta under nästa år? Hur utvecklar sig bostadsbyggandet och hushållens renoveringsiver? Anläggningsbyggandet har hittills haft en trög utveckling, vad kan vi vänta oss från denna sektor framöver? Byggarbetsmarknaden har haft en gynnsam utveckling under våren, kommer den att fortgå? Vilka är drivkrafterna bakom den framtida utvecklingen inom byggmarknadens olika sektorer?

I konjunkturbedömningen följer vi upp den senaste tidens ekonomiska händelser och vad de betyder för byggindustrin.

Välkommen till vår presskonferens!

Datum: Onsdagen den 12 oktober 2011

Tid: kl. 10.00

Plats: Storgatan 19 i Stockholm, Näringslivets hus, Pressrummet på entréplan

Meddela oss gärna om du kan komma.
Kontakta BI:s informatör Boel Bengtsson, tel 08-698 58 25, mobil 0761-25 72 87, boel.bengtsson@bygg.org

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. Över 3200 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. BI:s prioriterade mål är ett modernt medarbetaravtal och en bransch utan svartarbete. Se www.bygg.org