Presskonferens 15 juni om byggkonjunkturen i Uppsala län: Uppsalas resa in i framtiden – hur blir utvecklingen på byggmarknaden?

​Nedgången i byggkonjunkturen var märkbar förra året. Uppsala län klarade sig bättre än flertalet andra län, stora offentliga byggprojekt bidrog till att hålla volymen uppe.

Vad sker framöver på bygg- och anläggningsmarknaden? Klarar länet att bygga bostäder i samma snabba takt som befolkningen ökar? Fortsätter det offentliga byggandet på de senaste årens höga nivå?

I samband med presskonferensen ges också tillfälle till rundvandring på Peabs byggprojekt, den gamla Brandstationen, belägen i korsningen Kungsgatan och Skolgatan i Uppsala

Medverkar gör Anders Ragnarsson, chef BI Uppsala, Claes-Håkan Sandberg, ordförande Upplands Byggförening, Lennart Anderén, regionchef Peab, Björn Wellhagen, ansvarig för bostadsfrågor vid Sveriges Byggindustrier (BI).

Välkommen till vår presskonferens!

Datum: tisdagen den 15 juni
Tid: kl. 09.30

Plats: Peabs byggprojekt, den gamla Brandstationen, belägen i korsningen Kungsgatan och Skolgatan i Uppsala.

Meddela oss gärna om du kan komma eller inte. Maila till Anders Ragnarsson, e-post anders.ragnarsson@bygg.org

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. Över 3200 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. BI:s prioriterade mål är ett modernt medarbetaravtal och en bransch utan svartarbete. Se www.bygg.org