Presskonferens 16 februari: Hur stark blir den svenska byggkonjunkturen 2011-2012?

Ny konjunkturprognos presenteras av Sveriges Byggindustrier

Svensk ekonomi går för tillfället urstarkt. Hur mycket av detta smittar av sig på byggindustrin? Hur utvecklar sig bostadsbyggandet och stimulansen från ROT-avdraget? Anläggningsbyggandet gick trögt i fjol, vad kan vi vänta oss från denna sektor framöver? Byggarbetsmarknaden hade en gynnsam utveckling 2010, hur ser möjligheterna till resursförsörjningen ut framöver?

Sverige möter allt högre inflationsimpulser från mat, energi och råvarupriser – hur kommer detta att påverka kostnadsläget för svensk byggindustri?
Vilka är de viktigaste drivkrafterna bakom utvecklingen inom byggmarknadens olika sektorer?

I konjunkturbedömningen följer vi upp den senaste tidens ekonomiska händelser och vad de betyder för byggindustrin.

Välkommen till vår presskonferens!

: Onsdagen den 16 februari 2010
Tid: kl. 10.00
Plats: Storgatan 19 i Stockholm, Näringslivets hus, Sveriges Byggindustrier, plan 2, Vita rummet.

Meddela oss gärna om du kan komma.
Kontakta BI:s informatör Boel Bengtsson, tel 08-698 58 25, mobil 0761-25 72 87, boel.bengtsson@bygg.org

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. Över 3200 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. BI:s prioriterade mål är ett modernt medarbetaravtal och en bransch utan svartarbete. Se www.bygg.org