Presskonferens 17 oktober: Hur påverkas byggindustrin nästa år av den internationella lågkonjunkturen?

Ny konjunkturprognos presenteras av Sveriges Byggindustrier

Svensk ekonomi började tappa fart under andra kvartalet i år. Hur påverkar detta byggindustrin? Hur utvecklar sig bostadsbyggandet? Anläggningsbyggandet gick trögt i fjol, vad kan vi vänta oss från denna sektor framöver? Byggarbetsmarknaden har haft en gynnsam utveckling under våren, kommer den att bestå? Vilka är drivkrafterna bakom den framtida utvecklingen inom byggmarknadens olika sektorer?

I konjunkturbedömningen följer vi upp den senaste tidens ekonomiska händelser och vad de betyder för byggindustrin.

Välkommen till vår presskonferens!

Datum: Onsdagen den 17 oktober 2012
Tid: kl. 10.00
Plats: Storgatan 19 i Stockholm, Näringslivets hus, Pressrummet på entréplan

Meddela oss gärna om du kan komma. Mejla eller ring till BI:s kommunikatör boel.bengtsson@bygg.org, 0761-257 287.

Pressbilder: http://www.bygg.org/presskontakt/bildarkiv__322

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. 3200 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. Vår vision är ett hållbart samhällsbyggande i världsklass. Se www.bygg.org