Presskonferens 25 februari: Hur utvecklas den svenska byggmarknaden 2015-2016?

Ny konjunkturprognos presenteras av Sveriges Byggindustrier

Svensk ekonomi hade en måttlig tillväxt förra året. Hur påverkar det byggindustrin? Hur utvecklas bostadsbyggandet efter ett starkt fjolår? Lokaler hade ett bra år och på anläggningssidan har järnvägsinvesteringarna minskat i fyra års tid, vad kan vi vänta oss från dessa sektorer framöver? Byggarbetsmarknadens utveckling har varit trög under hela 2014, hur ser sysselsättningstillväxten ut framöver?

I konjunkturbedömningen redogör vi för drivkrafterna bakom den framtida utvecklingen inom byggmarknadens olika sektorer. Vidare följer vi även upp den senaste tidens ekonomiska händelser och vilken betydelse de får för svensk byggindustri.

Välkommen till vår presskonferens

Datum: Onsdagen den 25 februari 2015
Tid: 10.00
Plats: Storgatan 19 i Stockholm, Näringslivets hus, Pressrummet på entréplan