Sveriges Byggindustrier i Karlstad bjuder in till presskonferens

Tid: 13.00 onsdagen den 18 april

Plats: Sveriges Byggindustrier, Drottninggatan 21, Karlstad

Onsdagen den 18 april släpper Sveriges Byggindustrier Evidens rapport ”Strategier för ökad tillväxt i Värmland” i samband med en presskonferens.

Rapportens slutsatser är att tillväxtproblem råder i stora delar av Värmland och att Karlstad inte växer nog fort för att agera lok. Sveriges Byggindustrier i Värmland kommer att starta upp ett projekt för ökad tillväxt. Projektet kommer att ha ett antal privata partners men finansieras i dagsläget helt av Sveriges Byggindustrier som presenterar projektledaren för projektet.

För mer information, kontakta: Lars Lundblad, chef Sveriges Byggindustrier Karlstad, lars.lundblad@bygg.org, 070-422 49 33

Pressbilder: http://www.bygg.org/presskontakt/bildarkiv__322

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. Över 3200 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. Vår vision är ett hållbart samhällsbyggande i världsklass. Se www.bygg.org