Svevia går med i Sveriges Byggindustrier

Svevia, ett av Sveriges ledande entreprenadföretag med drygt 2 000 medarbetare, har gått med i Sveriges Byggindustrier.
- Vi hälsar dem varmt välkomna till oss. Svevia blir en viktig kraft i organisationens arbete med infrastruktur- och arbetsgivarfrågor och kommer att stärka vårt arbete för ökad säkerhet i branschen, säger Ola Månsson, vd Sveriges Byggindustrier.

- Bytet av arbetsgivarorganisation bidrar till att vi kan verka på marknaden med lika villkor som övriga aktörer i branschen. Säkerhetsfrågorna har hög prioritet i Svevia, vi värdesätter därför att Sveriges Byggindustrier fokuserar på och driver dessa för vår bransch så viktiga frågor, säger Torbjörn Torell, vd och koncernchef i Svevia.

Svevias kärnverksamhet är att bygga och att sköta drift, service och underhåll av Sveriges vägar och annan infrastruktur.

- För att Sverige ska kunna öka tillväxten och kunna konkurrera med andra länder måste vi ha en väl fungerande infrastruktur, både vad gäller industrin och persontrafiken, säger Ola Månsson.

För ytterligare information, kontakta Ola Månsson, vd Sveriges Byggindustrier,  076-787 87 04, ola.mansson@bygg.org

Pressbilder: http://www.bygg.org/press/bildarkiv__322

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. 3200 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. Vår vision är ett hållbart samhällsbyggande i världsklass. Se www.bygg.org