Välkommen Lena Erixon

Regeringen har i dag utsett Lena Erixon till generaldirektör för Trafikverket. Sveriges Byggindustrier tycker att regeringen har gjort en bra rekrytering. Lena Erixon har lång erfarenhet av liknande uppdrag inom infrastrukturområdet och statlig förvaltning och har goda förutsättningar att ta sig an de utmaningar som Sverige och Trafikverket står inför.

– Vi har stort behov av infrastruktursatsningar för svensk industri och bostadsbyggande samt ett fungerande underhåll av befintliga system. Att få detta att genomföras på ett effektivt sätt är en förutsättning för ett hållbart Sverige. Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med Trafikverket för ökad produktivitet och säkerhet i branschen, säger Ola Månsson, vd Sveriges Byggindustrier.

Sveriges Byggindustrier har etablerat ett utvecklingsarbete tillsammans med Trafikverket och Svenska Teknik&Designföretagen som bland annat syftar till att skapa mer infrastruktur för skattebetalarnas pengar. Vi ser fram emot att det arbetet fortsätter under Lena Erixons ledning.

För ytterligare information, kontakta Ola Månsson, vd Sveriges Byggindustrier,  08-698 58 88, ola.mansson@sverigesbyggindustrier.se

www.sverigesbyggindustrier.se/press

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. 3100 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. Vår vision är ett hållbart samhällsbyggande i världsklass. Se www.sverigesbyggindustrier.se

Citat