Nya ledningar för VA vid Höjdvägen-Hagavägen i Piteå

Som ett led i arbetet med att byta ut kommunens VA-ledningar har turen nu kommit till Bergsviken.

Svevia kommer att utföra jobbet på uppdrag av Piteå kommun.

- Jobbet är redan igång. Vi kommer att behöva gräva ur vägen för att kunna byta VA-ledningarna och vägtrummor. Hela vägens överbyggnad byts ut och avslutningsvis lägger vi på ny asfalt, säger Daniel Isaksson, Svevia.

Arbetena kommer att avslutas i september för att sedan färdigställas under försommaren 2015.

- Gamla och uttjänta VA-nät är ett välkänt problem i många kommuner, det enda sättet att hantera det är att göra precis som Piteå kommun gör. Ta en bit i taget. Vi har tidigare utfört samma arbete på Storgatan, ett jobb som vi nu håller på att färdigställa.

Boende i området är välkomna att kontakta Svevia om de har frågor.

Daniel Isaksson, platschef Svevia, tfn; 010-458 13 84

Daniel Isaksson, platschef