Robin Svensson ny arbetschef i Svevia

Robin Svensson har utsetts till ny arbetschef i Västerås inom division Drift. Han tillträder sin nya tjänst den 1 mars, 2015.

– Jag är mycket glad över att Robin Svensson tar över ansvaret för arbetschefsområde Västerås och att vi samtidigt kan visa att det finns karriärmöjligheter i Svevia. Mälardalen är en strategiskt viktig marknad med stora möjligheter till expansion inom driftområdet och Robin har lång erfarenhet av såväl Svevia som driftverksamhet. Jag är övertygad om att han kommer att utveckla vår affär och marknad på ett bra sätt, säger Olle Öberg, chef division Drift, Svevia.

Robin Svensson kom till Svevia 1996 som mätare i dåvarande Vägverket Produktion. Han har under åren haft många olika befattningar inom driftverksamheten, bland annat som arbetsledare och platschef och nu senast som entreprenadchef i Härnösand.

– Det känns mycket spännande att få ta över ansvaret i Västerås. Jag är en utåtriktad person med stort intresse för kunder och ser fram emot att, tillsammans med mina medarbetare, ta driftaffären in i nya kundsegment. Min nya roll innebär också en personlig utmaning då jag och min fru kommer att flytta cirka 60 mil söderut, från lilla Långviksmon med 220 invånare till Västerås med sina 140 000 invånare, säger Robin Svensson, tillträdande arbetschef, division Drift, Svevia.

För mer information:
Olle Öberg, chef division Drift, 070-647 65 58.
Robin Svensson, tillträdande arbetschef division Drift, 070-293 01 21.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 1 900 medarbetare finns på 130 platser i hela Sverige och vi omsätter 6,9 miljarder. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från väst till öst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se

Mälardalen är en strategiskt viktig marknad med stora möjligheter till expansion. Jag är övertygad om att Robin kommer att utveckla vår affär och marknad på ett bra sätt, säger Olle Öberg, chef division Drift, Svevia.
Olle Öberg, chef division Drift