Svevia lägger grunden för SEBs nya kontor i Arenastaden

Svevia har fått uppdraget att utföra grundläggnings-, mark-, samt platsgjutna betongarbeten till SEBs nya kontor i Arenastaden, Solna. Uppdraget har ett värde om cirka 150 miljoner kronor.

– Det känns oerhört roligt och stimulerande att vinna detta uppdrag. Vi har en gedigen kompetens inom mark-, grundläggnings- och betongarbeten och i det här projektet använder Fabege Svevias kompetens på bästa sätt genom att tidigt i byggprocessen samarbeta med oss i frågor kring projektering, utförande och tidsplanering. Det här är vårt andra samarbete med Fabege på kort tid. Vår ambition är att leverera en så bra tjänst att Fabege vill fortsätta samarbetet i flera kommande projekt, säger Gustav Oscarsson, regionchef på division Anläggning, Svevia.

Svevias uppdrag är en samverkansentreprenad och omfattar grundförstärkning, mark- och betongarbeten. När SEBs nya kontor är klart 2018, kommer stora delar av bankens verksamhet i Stockholm vara samlat, med 4 500 arbetsplatser i nya kontorsbyggnader i anslutning till Mall of Scandinavia. Kontorsbyggnaderna ska tas i bruk i två etapper varav den första i maj 2017.

För mer information:
Gustav Oscarsson, regionchef division Anläggning, tfn: 08-764 23 10

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2 100 medarbetare finns på drygt 100 platser i Sverige och vi omsätter 7,2 miljarder kronor. Sedan 2010 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se