Zdravko Markovski har utsetts till vd och koncernchef för Svevia

Zdravko Markovski kommer senast från JM där han var chef för affärsområdena JM Bostad Stockholm och JM Fastighetsutveckling samt medlem i koncernledningen.

Zdravko har sedan sin civilingenjörsexamen 1987 varit verksam i JM genom ett flertal chefsbefattningar. Zdravko tillträder den 17 augusti 2015.

-  Vi är mycket nöjda med rekryteringen av Zdravko Markovski. Hans person, erfarenhet och kompetens är helt rätt för att leda den fortsatta utvecklingen av Svevia som en konkurrenskraftig aktör, säger Olle Ehrlén, styrelsens ordförande.

- Efter betydelsefulla insatser för att utveckla Svevia från att tidigare ha varit en del av en myndighet till ett lönsamt företag på marknaden så lämnar Torbjörn Torell som vd och koncernchef för Svevia. Vi tackar Torbjörn för hans insatser och önskar honom lycka till, säger Olle Ehrlén, styrelsens ordförande.

Olle Ehrlén, styrelseordförande, Svevia, tfn; 070-621 02 44

Vi är mycket nöjda med rekryteringen av Zdravko Markovski. Hans person, erfarenhet och kompetens är helt rätt för att leda den fortsatta utvecklingen av Svevia som en konkurrenskraftig aktör.
Olle Ehrlén, styrelseordförande