Efter bröllopet "Livet är som en surfingbräda"

Så levde de lyckliga SVT1 tisdag 1 maj kl 20.00 (8:8)

Sista avsnittet med tre bröllopspar – 9 år senare

Tittit & Rolf, Stenungsund Möttes två gånger med 10 år emellan.

Anna-Karin & Anders, Stockholm Försökte få barn - förgäves

Andrea & Mikael, Stockholm Hon jobbade nästan ihjäl sig och relationen

Kontakt: Brittmarie Gustafsson brittmarie.gustafsson@svt.se 070-209 65 02

Sista bröllopet: "Livet är som en surfingbräda"

När sjuksköterskan Tittit och brandmannen Rolf i Stenungsund träffades första gången var levde i andra förhållanden.Tio år senare möttes de som singlar och blev kära direkt. Anna- Karin och Anders försökte få barn genast efter bröllopet. De var en månad ifrån turordningen för IVF-försök när åldersreglerna ändrades och de insåg att de inte skulle bli gravida tillsammans. Mikael bodde i Skåne och pendlade till sin kärlek Andrea i Stockholm. I sista delen av Så levde de lyckliga möter vi tre par som gifte sig 2003.

Rolf och Tittit är mycket förälskade och gör det mesta tillsammans. Förutom sina mer vanliga jobb som sjuksköterska och brandman, driver de ett företag inom hantverk hemma på gården i Stenungssund. I början av året brann smedjan ner, något som tagit hårt på förhållandet men samtidigt gjort dem starka. "Livet är som en surfingbräda. Man kan ha enormt flyt men ibland faller man och får kallsupar. Då gäller det att komma upp igen", säger paret som kramas lika ofta som vid bröllopet 2003. Anna-Karin och Anders provade att få barn direkt efter bröllopet utan framgång. De ställde sig i kö för IVF-behandling. När det var en månad kvar till deras tur ändrades reglerna från att man fick vara max 40 till 38 år. Och Anna-Karin var vid då redan 38 år. De har sörjt barnlösheten men också funnit andra vägar – resor, katten Olle bland annat. De gifte sig i Sjömanskyrkan på Skagen och bor nu i Stockholm. Mikael bodde i Ängelholm och föll direkt för den fantastiska tärnan på sin bäste väns bröllop. Så pass att han höll på att glömma sitt tal som best man. Ett halvår senare flyttade han till Andrea i Stockholm och de gifte sig. Samtidigt bytte Andrea bytte jobb och höll på att arbeta sig till utbrändhet. Något hon förnekade för sig själv. När hon föll ihop fanns Mikael där. "Jag skulle aldrig lämna henne. Den tanken finns inte", säger Mikael.

Vill du veta mer?

Mer bilder i Pressinfo