Swedencare AB (publ) bjuder in till presentation av delårsrapporten för Q3 2020

Den 22 oktober kl. 8:30 CEST publicerar Swedencare AB (publ) sin rapport för tredje kvartalet 2020.  En presentation av rapporten hålls samma dag kl. 10:00 och går att följa via live webinar.

Swedencare bjuder in investerare och analytiker till en presentation av kvartalsresultatet där VD Håkan Lagerberg och CFO Jenny Graflind kommenterar rapporten.  Presentationen hålls kl. 10:00-10:30 CEST och går att följa via live webinar.  Rapporten publiceras kl. 8:30 och kommer finnas tillgänglig på www.swedencare.se.

Presentationen sker på engelska och följs av en frågestund.  Frågor går att ställa skriftligen via webinariet.  Ingen föranmälan krävs.

Webinariet nås genom denna länk:

Efter presentationen kommer en inspelad version finnas tillgänglig på vår hemsida.

Swedencare utvecklar, producerar, marknadsför och säljer premiumprodukter på den globala och snabbväxande marknaden för hälsovårdsprodukter till katt, hund och häst. Bolagets produktfamiljer ProDen PlaqueOff®, NutriScience och Stratford säljs idag i cirka 50 länder via ett globalt distributionsnät omfattande tio egna dotterbolag i Frankrike, Spanien, Grekland, Irland, Norden, Storbritannien och USA respektive ett internationellt nätverk av återförsäljare. Swedencares omsättning har ökat kraftigt under ett flertal år med hög lönsamhet. Styrelsen och ledningen i bolaget har lång och bred erfarenhet av internationell marknadsföring och försäljning.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 7 oktober 2020 kl. 13.00 CEST.