Swedencare AB (publ) förstärker organisationen med en Global Marketing Manager som en del i den ökade marknadssatsningen

Sara Ahlström tillträder som Global Marketing Manager för Swedencare-koncernen den 13 januari 2020.  Sara har en bred bakgrund av varumärkesbyggnad, kommunikationsutveckling, mediastrategi samt innovationsarbete.  Den senaste rollen har varit som marknadsansvarig på Nobina och hon har tidigare erfarenhet från ledande positioner inom Pågen och Procordia Food.

”Som vi tidigare kommunicerat ökar vi marknadssatsningarna väsentligt och rekryteringen av Sara ger oss ett starkt och spännande ledarskap i detta arbete.  Saras bakgrund, kompetens och energi kommer att bidra till en fortsatt hög tillväxt och en ökad global kännedom om våra varumärken, inte minst för vårt flaggskepp, produktlinjen ProDen PlaqueOff®, vilken redan anses som den ledande dentalprodukten för hundar och katter på vissa marknader.”

• Jenny Graflind, CEO Swedencare

”Jag ser mycket framemot att arbeta med Swedencares starka varumärken och bidra till Swedencares fortsatta framgångar på den globala marknaden. Det är en intressant och spännande bransch och jag är imponerad över den tillväxtresa som gjorts hittills och den starka position Swedencare har tagit på flera marknader. Jag ser enorm potential i varumärket och produkterna och det är med stor glädje och entusiasm jag tar mig an uppdraget att få utveckla detta vidare.”

• Sara Ahlström, tillträdande Global Marketing Manager

Jenny Graflind, CEO Swedencare
Email: jenny.graflind@swedencare.se

Telefon: +46 (0)8 528 00 399  Email: info@fnca.se

Swedencare utvecklar, marknadsför och säljer premiumprodukter på den globala och snabbväxande marknaden för hälsovårdsprodukter till katt, hund och häst. Bolagets produktfamiljer ProDen PlaqueOff och NutriScience säljs idag i cirka 50 länder. Med ett globalt distributionsnät omfattande sju egna dotterbolag i Frankrike, Spanien, Grekland, Irland, Norden, Storbritannien och USA respektive ett internationellt nätverk av återförsäljare. Swedencares omsättning har ökat kraftigt under ett flertal år med hög lönsamhet. Styrelsen och ledningen i bolaget har lång och bred erfarenhet av internationell marknadsföring och försäljning.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 13 december 2019 kl. 10.00 CET.

Citat

Som vi tidigare kommunicerat ökar vi marknadssatsningarna väsentligt och rekryteringen av Sara ger oss ett starkt och spännande ledarskap i detta arbete. Saras bakgrund, kompetens och energi kommer att bidra till en fortsatt hög tillväxt och en ökad global kännedom om våra varumärken, inte minst för vårt flaggskepp, produktlinjen ProDen PlaqueOff®, vilken redan anses som den ledande dentalprodukten för hundar och katter på vissa marknader
Jenny Graflind - CEO Swedencare
Sara Ahlström, tillträdande Global Marketing Manager