Gigger AB ingår medlemskap i plattformsorganisationen Sharing Economy UK

Gigger AB (publ) (”Gigger”) (”Bolaget”) meddelar att Bolaget ingår medlemskap i SEUK (Sharing Economy UK) som ett led i förberedelserna av etableringen av Gigger på den brittiska marknaden. Syftet är att bland annat få en insyn och påverkan på den brittiska gigekonomin samt att knyta partnerskap med medlemmar i organisationen som AirBnb, Uber, Bundlee, Gumtree och Kesaro.

SEUK är en del av CBI, Storbritanniens mest effektiva och inflytelserika affärsorganisation.

CBI företräder 190 000 företag som tillsammans sysselsätter nästan 7 miljoner människor, vilket är en tredjedel av de anställda inom den privata sektorn.

Den brittiska gig-marknaden är ca 14 gånger större än den svenska med ca 5 miljoner individer som arbetar uppdragsbaserat.

www.gigger.group

Claes Persson, t.f. VD

www.gigger.group

Om Gigger Group AB

Gigger Group AB är ett marknadsnoterat bolag med offensiv strategi att äga, förvalta och förädla Saas-bolag inom den nya marknadsekonomin. I portföljen återfinns bolag med SaaS-plattformar utvecklade med marknadens modernaste teknologier som var och ett är självförsörjande och som korsbefruktar de övriga bolagen i portföljen. Målsättningen är att i ett tidigt skede identifiera och förvärva SaaS-bolag som har en överlägsen affärsstrategi och en digital plattform som kan bli ledande inom sitt affärsområde. Varje bolag ska medverka till att öppna upp möjliga synergier mellan övriga bolag i gruppen.