Gigger framröstad som finalist till utmärkelsen Årets Gig-Företag i prestigefulla Recruitment Awards

Gigger Group AB (publ) (”Gigger” eller ”Bolaget”) har blivit framröstad som en av tre finalister till utmärkelsen årets Gig-företag i Recruitment Awards. Galan Recruitment Awards som anordnas av branschorganisationen Branschen.se har som mål att samla branschen som består av rekrytering, bemanning, konsulting- och gig-bolag i Sverige. Syftet med galan är att uppmärksamma rekryterings- och bemanningsföretag som under 2020 gjort en särskild insats för branschen. Det kan handla om allt från innovationer till kompetens- och kvalitetshöjning, från kommunikation till framgångsfaktorer eller en imponerande nöjd kund- eller kandidat-index.

Branschen.se – Är en oberoende nyhetssajt om bemanning och rekryterings branschen som bevakar och granskar Sveriges rekrytering och bemannings marknad. Branschen.se publicerar fakta, aktuella nyheter, artiklar och trender från och om branschens aktörer och lyfter dessutom fram tips och råd över hur man skall agera som köpare av tjänster och uppdrag och listar samtliga Sveriges rekrytering, bemanning och konsultföretag.

Huvudsponsor för Recruitment Awards är Talent Venture Group. Talent Venture Group är en global investerare för techbolag inom HR och Talent Management. Planen var från början att ha en storslagen branschfest på Berns salonger i Stockholm för att skapa förutsättningar för spontana möten och nätverkande, men med tanke på restriktionerna och läget i omvärlden blir detta ett helt digitalt event. Vinnaren i varje kategori kommer att kommuniceras den 27 maj genom en direktsändning.

-  ”Vi är otroligt stolta att vara finalister i kategorin årets Gig-företag i Recruitment Awards” säger Claes Persson, VD och koncernchef, Gigger Group AB. – ”Att uppmärksammas och att vara finalist i ett sådant här sammanhang tillsammans med så många namnkunniga företag i vår bransch är ett kvitto på att det vi gör är helrätt. Det ger oss energi att fortsätta satsa på vår inslagna väg och nu hoppas vi ödmjukt på att vinna detta pris.”

Enligt Branschen.se finns ca 2 680 rekryterings- och bemanningsföretag av vilka 236 företag har nominerats till galan. 32 finalister har framröstats i 12 kategorier. Gigger är finalist i kategorin Årets Gig-företag.

Motiveringen för nomineringen: Gigger är ett ledande gig-företag som är ”changing the game” och erbjuder gig-arbetare och företag fler möjligheter, fler tjänster och ett enklare sätt att göra saker. Dessutom fokuserar Gigger på internationell tillväxt och tillhandahåller skräddarsydda tjänsteerbjudanden till specifika sektorer (t.ex. musik, vård, influencers)

Gigger går längre genom att försäkra alla giggare, erbjuda ett extra pensionssparande gratis, erbjuda gratis inkassotjänst samt har en arbetsmiljöpolicy, och guidelines för giggaren och uppdragsgivaren. De tar sitt ansvar på allvar, har en Code of Conduct och har noterats på börsen.

Bolagets nettoomsättning har under 2020 ökat med hela 89% under året, och i snitt öppnades 500 nya användarkonton per månad hos Gigger.

Vinnaren för årets Gig-företag presenteras den 27 maj.

För mer information om Recruitment Awards: https://gala.branschen.se/

Claes Persson, tf VD

Gigger hjälper företag och gigarbetare att vinna i den nya tidens arbetsmarknad. Med marknadens modernaste mjukvaruplattform digitaliserar och förenklar vi administrationen för och av timanställda, temporära uppdragstagare samt frilansare, dvs den nya tidens arbetskraft – ”giggers” - i Sverige och internationellt.

I Giggers plattform bygger företag upp sina personalpooler, schemalägger och hanterar löner - "giggaren" söker uppdrag, fakturerar och säkerställer betalning. Gigger – den nya tidens uppdragsgivare!